Welcome to JueStoRyBoaRd, here you will find my life story. Sometimes,I also some facts. Do not forget about my Mr.Right. You may ask me anything.. I will reply A.S.A.P
- Zulaiha.

0 Talking Time
# Angan2 Aku....
Monday, May 2, 2011 / permalink
Haaa!!! time gila sudah sampai...hehehehe...apa aku mrepek nie..
saje je duk menung tadi..tibe2 terpk macm mane nak wat aku kawin nnt..
ape yang aku inginkan mmg la sangat perlu kos tinggi..
ini sekadar angan2..kalau btl2 dapt kan best...hik2...

SO!!! 1st b4 kite nak wat pape ape yang kite kna ade is BUDJET..
ape yang kite kna ambik berat mase plan sume nie is seperti yang korang nampak..tu yang paling penting..
harga lak bergantung pada pasaran jugak la...xkn sampai thun 2020 pn harga nie jugak..mmg x la kan..hik2..

jom kite tgk satu persatu mengikut budjet tu ea..1st is MAS KAHWIN...
MAS KAHWIN untuk kawasan KUALA LUMPUR is RM80 ingit...
So kne lar sediakan 80 ingit untuk mas kahwin..tu 1st...kna amik berat..

Next is BARANG HANTARAN....pihak perempuan mesti lebih daripada pihak lelaki..dan jumlahnya mestilah dalam jumlah ganjil...boleh jadi 5-7,7-9,ape2 je kombinasi yang ganjil...kalau aku aku nak 15-11.. ok x...wah banyak tu...jenuh la nak pk ape yang nak di wat hantaran..
hurm nak bli ape ea untuk barang hantaran...

Untuk Pihak Perempuan
  • Beg Tangan..
  • Make-Up+Minyak Wangi
  • Al-Quran
  • Kasut
  • Telekung
  • Cincin
  • Jam Tangan
  • Towel
  • Handphone/Kamera(kmera kalau dpt DSLR ok gak kn..)
  • Buah-Buahan..
  • Kek
Untuk Pihak Lelaki
  • Kasut
  • Kemeja+Tali leher
  • Dompet + Tali Pinggang
  • Sejadah + Al-Quran
  • Cincin
  • Jam Tangan
  • Towel
  • Handphone/Kamera (kalau pihak lelaki bg phone..pmpn bg kamera..xpn dua2 bg phone yg sama)
  • Coklat
  • Potpuri
  • Set Joran...(sb my sweetheart suke mancing)
  • Kek
  • Buah-buahan
  • Cupcake-dibuat seperti sirih junjung..
  • Cermin mata..
n sume hantaran dari sebelah aku,aku nak wat hantaran dalam sangkar..leh x..hik3... mcm yang aku tgk dalam website nie..

Kalau Boleh sume hantaran aku nak wat mcm nie....dalam sangkar
Ni lah cupcake yang aku maksudkan kat dalam list tadi

Bila Jam tangan terletak di dalam sangkar...

Kek untuk hantaran..tapi letak gmbr aku dan dia.. 
Next is WANG HANTARAN...wang hantaran lak terpulang kat parents aku lar..hehehe aku mana taw..
so my sweetheart..get ready ya...winkkk~

CINCIN perkahwinan lak...erm xmaw la yang mahal2 sangat..bese2 sudah..n yang penting aku akan belikan untuk my sweetheart satu cincin jugak..bukan la cincin emas kuning..tapi white gold..n dalam cincin tu nak letak nama aku dan dia..hehehehe...wah angan2...

BELANJA KENDURI...hurm brape ye..nth la..tu kna tny kar parents la..skrg xwat pape perancangan lagi untuk budjet kenduri...

SEWA BAJU PENGANTIN + PELAMIN...haa ni lagi satu yang aku rase best sangat..aku xnak la bju pengantin yang gila2 punya..simple2 sudahh...aku cuma nak bju warna ungu...xnk ungu pekat..nk yang soft je..pastu dikenakan dengan lapisan hitam..kalau yang pekat dipadankan dengan warna putih..bju mcm nie pn ok jugak..tp design nk wat sendiri....

Kalau yang nie dipadankan dengan putih pn ok..ngn hitam pn ok kn..

Hehe pelamin pulak aku nak style sangkar...kalau xsangkar pn xpelah,,bergantung kepada budjet la kan..tapi angan2 kan..ade bpe jenis pelamin yang aku minat..

Ni kalau budjet lebih leh la wat style nie...winkk~

Style sangkar yang aku impi2kan..hehehehe

simple je kan....

Nie ala2 diraja pn ada kerusi dia tu..hehehe..

For KAD KAHWIN plak...hehehe nak wat style ape ye...aku tringin nak wat yang ade pic kitorg berdua...
huhuhu..n wat cm buku...ade dua bntuk yang aku berkenan...

Nampak tu ade gambar skali kan...sweet je...hehehe

Yang nie plak bentuk notepad..nk letak gmbr pn boleh kan...
n last seperti dalam budjet kat ats tu is FOTOGRAFER...hehehe bukan ley amik sebarangan orang...
aku nak book jurufoto profesional..n gambar tu leh di wat frame besr2 n ley letak kat rumah kitorg nnt..
stakat nie ade la beberapa jurufoto yang aku knl dari one group nie..cm menarik je gmbr2 yang diorg snap..
ari tu g diorg nye gallery..menakjubkan..sb diorg nie mula secara kecil2an..n diorg tubuhkan group nie krn minat masing..so not bad la...diorg pun bukan calang2 org..now skrg diorg da snap pic2 wedding untuk artis2..antaranya is...

ZAKUAN ADHA ❤ AYU RAUDHAH

SITI SARAH ❤ SHUIB SEPAH

So ini lah sume angan2 aku untuk majlis perkahwinan aku nanti...hik2..ini semua sekadar angan2...insya allah ada rezeki akan jadi kenyataan...hehehehe....my sayangss jangan pening2 kepala ye..ini sekadar angan2 baby..hehehehe...

Ok lah...udah2 ler tu aku mrapu yerkk...wekkk....aku stop dulu yea...nak msg ngn my sweetheart..rindu sangat2 kat my sweetheart...ari nie dye balik dari ekspedisi memancing dia...ABANGSSSSS I MISSED YOU SO MUCH....I LOVE YOU SOMUCHMORE ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BY : PRINCESS KELIRU
Photobucket